DEVELOPING STREET ART TO PROMOTE TOURISM IN DA NANG CITY
Main Article Content
Abstract
This research focuses on analyzing the potentials, advantages, and current state of street art development in Da Nang City. Based on this analysis, it highlights the benefits this type of tourism brings to participants and proposes a system of solutions and organizational models to enhance the effectiveness of street art, contributing to the development of tourism in Da Nang in the future.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Keywords
Da Nang Tourism, Street Art, Events, Da Nang
References
CỔNG TTĐTTP TỔNG HỢP. (2023, 06 22). Vị trí địa lý và quan hệ vùng. Retrieved 11 05, 2024, from Vietnam.vn: https://bom.so/MB9rMl
Nguyễn Lê Hà Phương. (2024, 05 16). Tổng Hợp 17 Loại Hình Du Lịch Phổ Biến Nhất Hiện Nay. Retrieved from https://bom.so/v7RiRf
PTS. Ngyễn Minh Tuệ. (2016). Địa Lý Du Lịch.
Ricardo Campos và Ágata Sequeira. (2019, 09 03). Urban Art touristification: The case of Lisbon.
ThS. Mai Anh Vũ. (2020, 03 31). Cục Du lịch Quốc Gia Việt Nam. Retrieved from https://vietnamtourism.gov.vn/post/31856
Phương Loan. (2021, 01 09). Retrieved 11 01, 2024, from Ngành Du Lịch: https://bom.so/43bMHK
Trung tâm Thông tin du lịch. (2025, 01 09). Cục Du lịch Quốc gia Việt Nam. Retrieved from https://vietnamtourism.gov.vn/post/60754
Humphreys, J. H. (2021). The Business Of Tourism. UK: Online.
Nguyễn Hoài Nhân. (2020). Bộ Giáo Dục và Đào Tạo. Retrieved from Thư Viện Tài Liệu.