Online learning and student’s difficulty from the practice of Ha Noi University of Interior – Branch in Quang Nam

Tran Thi Ngoc Ny1
1 Ha Noi University of Internal Affairs - Branch in Quang Nam

Main Article Content

Abstract

Online learning is becoming more and more familiar to everyone thanks to the advancement of science and technology. Lectures thanks to the combination of technology equipment have become more lively and attractive. However, the application of online teaching in the context of the very complicated Covid-19 epdemic is a temporatory solution. This article focuses on pointing out some difficulties and offering solution to improve learning efficiency for student when applying online learning

Article Details

References

Armand, D., Jelmer, E., Elisa, G., & Nadia, L. Dạy học trong cách mạng công nghiệp lần thứ tư. Trần Bình dịch. NXB Trẻ, 2020.
Ngô Thị Lan Anh, Hoàng Minh Đức. Đào tạo trực tuyến trong các trường đại học ở Việt Nam hiện nay: Thực trạng và giải pháp nâng cao chất lượng. Tạp chí Công Thương, Bộ Công Thương, 23, 2020.
James Stronge. Những phẩm chất của người giáo viên hiệu quả / Qualities of effective teacher. Lê Văn Canh dịch. Nxb Giáo Dục Việt Nam, 2020.
Lữ Thị Mai Oanh, Nguyễn Thị Như Thúy. Đánh giá hiệu quả học tập trực tuyến của sinh viên trong bối cảnh dịch bệnh Covid-19. Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội, 92-101, 2020.
Marzano, R. J. The art and science of teaching: Comprehensive framework for effective instruction. Nguyễn Hữu Châu dịch. Nxb Giáo Dục Việt Nam, 2020.