Training Activities Emotional Management Skills of Students in the Early Childhood Education Major at Dak Lak Pedagogical College

Trần Thị Thu Thảo1
1 Trường Cao đẳng sư phạm ĐắkLắk – 349 Lê Duẫn – Phường Ea Tam – Tp. Buôn Ma Thuột – Đắk Lắk

Main Article Content

Abstract

In the vocational training of pre-school teachers, developing emotional skills is crucial. The article discusses the training of emotional management skills among students majoring in Early Childhood Education at Dak Lak Pedagogical College, outlining some contributing factors. Results show that students’ awareness of emotional management skills is still limited, accounting for 67.74%. The emotional management training content for students was not consistently delivered. The primary forms of training include educational and practical activities, with commonly used methods such as verbal instruction, group teaching, and role-playing. The research findings will inform the school and teachers on implementing effective management skills to enhance student performance

Article Details

References

Bùi Khiếu Ngọc Lệ Hằng (2012). Thực trạng kỹ năng giao tiếp sư phạm của giáo viên mầm non với trẻ ở thành phố Cà Mau. Luận văn Thạc sĩ. Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh.
Bùi Thị Nguyên Hảo (2013). Thực trạng kỹ năng giao tiếp sư phạm của giáo viên mầm non với trẻ ở thị xã Dĩ An. Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học sư phạm TP. Hồ Chí Minh.
Hoàng Phê (2003). Từ điển tiếng Việt. Đà Nẵng: Đà Nẵng.
Huỳnh Văn Sơn (2012). Phát triển kỹ năng mềm cho sinh viên Đại học sư phạm. TP. Hồ Chí Minh: Giáo dục Việt Nam.
Luật Giáo dục (2019). Hà Nội: Chính trị Quốc gia - Sự thật.
Nguyễn Bá Phu (2016). Kỹ năng quản lý cảm xúc lo âu của sinh viên Đại học Huế. Luận án Tiến sĩ, Học viện Khoa học Xã hội, Viện Hàn lâm Khoa học Xã hội Việt Nam.
Nguyễn Hữu Long (Chủ biên) (2016). Phát triển kỹ năng sống (dành cho lứa tuổi thiếu niên). TP. Hồ Chí Minh.: Văn hóa - Văn nghệ.
Nguyễn Như Ý (1998). Đại từ điển tiếng việt. Hà Nội: Văn hóa Thông tin.
Nguyễn Thị Hải (2013). Kỹ năng quản lý cảm xúc bản thân của sinh viên sư phạm. Luận án Tiến sĩ, Học viện Khoa học Xã hội, Viện Hàn lâm Khoa học Xã hội Việt Nam.
Phạm Thị Mỹ Nữ (2018). Thực trạng rèn luyện kỹ năng giao tiếp sư phạm với trẻ của sinh viên ngành Giáo dục mầm non. Luận văn Thạc sĩ. Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh.
Phạm Thị Thu Lan (2017). Kỹ năng quản lý cảm xúc của sinh viên ngành Giáo dục mầm non tại Thành phố Hồ Chí Minh. Luận văn Thạc sĩ. Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh.
Phạm Viết Vượng (2005). Lý luận giáo dục: Dùng cho các trường cao đẳng sư phạm. Hà Nội: Đại học sư phạm.
Tô Nhi A (2019). Kỹ năng thực hành nghề của sinh viên ngành sư phạm mầm non tại Thành phố Hồ Chí Minh. Luận án Tiến sĩ, Học viện Khoa học Xã hội, Viện Hàn lâm Khoa học Xã hội Việt Nam.
Trường Đại học sư phạm Hà Nội (2017). Tài liệu bồi dưỡng chức danh nghề nghiệp giáo viên mầm non hạng IV. Hà Nội: Đại học sư phạm.